زین دو هزاران من و ما ای عجبا من چه منم


من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست

تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی

زین دو هزاران من و ما ای عجبا من چه منم

گوش بنه عربده را دست منه بر دهنم

چونک من از دست شدم در ره من شیشه منه

ور بنهی پا بنهم هر چه بیابم شکنم

زانک دلم هر نفسی دنگ خیال تو بود

گر طربی در طربم گر حزنی در حزنم

تلخ کنی تلخ شوم لطف کنی لطف شوم

با تو خوش است ای صنم[م] لب شکر خوش ذقنم

اصل تویی من چه کسم آینه‌ای در کف تو

هر چه نمایی بشوم آینه ممتحنم

تو به صفت سرو چمن من به صفت سایه تو

چونک شدم سایه گل پهلوی گل خیمه زنم

بی‌تو اگر گل شکنم خار شود در کف من

ور همه خارم ز تو من جمله گل و یاسمنم

دم به دم از خون جگر ساغر خونابه کشم

هر نفسی کوزه خود بر در ساقی شکنم

دست برم هر نفسی سوی گریبان بتی

تا بخراشد رخ من تا بدرد پیرهنم

لطف صلاح دل و دین تافت میان دل من

شمع دل است او به جهان من کیم او را لگنم

--

مولوی



نظرات شما عزیزان:

معصومه
ساعت22:01---19 آبان 1393
عجقم از قدیم گفتن جواب ابلهان خاموشیست تو سکوت میکردی دندون شکن تر از جوابای بیمزه ات بود :-P:-P:-P
با خاک یکسان شدی؟؟
پاسخ: نه با آب یکسان شدم... هاااا هاااا ها :|


معصومه
ساعت20:19---19 آبان 1393
هرگز نشه فراموش لامپ اضافی خااااموش
پ.ن : لوسی خودتی من لو چهلم
هاااااهااااا
پاسخ: حقشه بیام وبلاگتو به .... بکشماااا... اسسستغفرالله...


معصومه
ساعت20:18---19 آبان 1393
چو این نظرات حاصل مفز درس خونده است و از کتابخونه صادر شده برو حالشو ببر
پاسخ: باشه بابا... فمیدیم میری کتابخونه!


مولانا معصوم الدین هاله بیرجندی
ساعت20:16---19 آبان 1393
من نه منم ، نه من منم اونم تویی،خودِ خودتی
این که منم و اون که تویی با هم میشیم معصوم،فاطی

بیمزه خودتی.من فقط میخوام چراغ این جا رو روشن نگه دارم که پول برقت زیاد شه،نصف حقوق نداشته ات صرف برق ایجا شه،فقیر شی،بدبخت شی،رو به موت باشی ... من از افق بیام از دور دستتو بگیرم،کمکت کنم،بلندت کنم بعد ... دنباله شلمو ول کن بذاااا برم
پ.ن : هر چی گفتی و نگفتی خودتی.بیمزه هم خودتی
پاسخ: اولاً که فاطی عمه‌ی عروسته! دررررررس صوووووبت کن! ثانیاً... دکّی! بی‌بین! نیبینی اون روزی رو که من دس به دومن تو شم، اوفتاد؟!


معصومه
ساعت20:09---19 آبان 1393
ببین من واقعا دست خودم نیست لااله الا الله ... من میخوام هی کامنت ندم نمیذاری که .
خواهر من،عزیز دل چه کاریه؟؟نذار این شعرها رو.نذاااار!خوب من می تونم از تو اینا کامنت درآرم.مقصرم همه اش تویی :| و گرنه من که اسممو ببین (معصومه) حالمو نپرس ازم همان برون تراود که دراوست :-"
پاسخ: تو چراااااا انقد چرت میگی آآآآخه بچه!! خدااااااااییش هنوز نتونستم به جواب برسمااااااا


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب:, 22:5 توسط فاطمه صلاحی| |